well well

På tal om det här med visum, kan det vara något av det jobbigaste en backpacker måste ta sig igenom? Bedbags och skitiga toaletter är en bagatell i jämnförelse. Vi börjar med att missa det första mötet, att få tag på en taxi är en omöjlighet. Så vi bokar om det och bestämmer oss sen att åka till Clarke quay för en öl eller två. Eller tio, lite shot på det med fransmän. Som tycker det är roligt att supa ner svenskar under bordet. Klockan blir ett, två och tre. Vi har roligt, vi blir fulla, speciellt en viss Emelie blir kanoners. Dags att ta en taxi, som tog en evighet, jag kliver ut och spyr i en buske innan vi båda två klotar ner i sängen. Vi försover oss såklart och med spysmak i munnen, håret på ända och smink nerför kinderna så skyndar vi oss för att få det där förbannade visumet. Fyrtio minuter sena och med en baksmälla från helvetet har vi äntligen fixat det. Herregud!


Kommentarer
mamma

vad bra att ni har ordnat visum, men det andra levernet vill man inte som mamma veta, här är det hyfsat väder och måttligt med alkohol.KRAMAR från mammma och pappa.

2012-03-13 @ 19:04:51
Annika Nilsson

Många hälsningar från ett vintrigt Kalix.Ni får verkligen vara med om mycket på eran resa.Hoppas det blir en bra fortsättning, men ta det lugnare med ölen.KRAMAR från Annika med familj.

2012-03-13 @ 21:08:17
moi

haha tack så mycket! Och jag skyller allt på fransmännen, hade allting under kontroll innan dom kom med sina shots! Annars kan jag säga er att det inte blivit mycket alkohol på den här resan, så det var väl därför det blev för mycket ;) hälsa alla KRAAM

2012-03-14 @ 10:10:08
Ricke

lyssna nu inte på tanterna fortsätt bara ösa på

2012-03-14 @ 16:44:15
karolina

Hahahahahahahah jag skrattar så jag gråter!

2012-03-15 @ 11:48:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0